torsdag 24 mars 2011

livstecken


Fy vilken kass bloggare jag varit den senaste tiden. Som kompensation kommer här en tramsig intervju tagen nånstansifrån med mig själv. Sånt man kan fördriva tiden med när man är lite förkyld av sig.

Den bästa känslan är att sova när man är trött, ge bort presenter, uppträda, gymma
den värsta känslan är att gå vilse, vara sen, glömma saker
jag är bäst på att iaktta människor, bestämma mig för nåt
jag är sämst på katter, bordsskick, logik
när jag lagar mat sjunger jag gärna jazz, om jag får
jag lyssnar på klassiskt, folk, pop, rock, jazzz
när jag borstar tänderna
känner jag mig instängd i badrummet och får lite ångest
jag pratar när jag har nåt att säga
jag tycker om hundar som liknar rävar, opera, vintage, champagne, dagisbarn, surt godis och självdistans
kärlek är
en varm känsla
i somras bodde jag en hel del i tält
sist jag grät var kanske i ett skypesamtal för nån månad sen pga stress

när jag vill tänka
gör jag det
när jag bakar slickar jag alla skålar
om jag var ett djur skulle jag vara en häst, har jag hört
min mobil är
en ständig följeslagare
när jag vaknar på morgonen skiner solen in genom fönstret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar