tisdag 8 februari 2011

hello kitty


Igår fick jag lite fnatt och gjorde en Hello Kitty-serie på tre kollage. Jag tycker det är fascinerande hur det kommer sig att så många ungar (eller deras mammor?) är besatta av Hello Kitty och att hon slagit igenom så stort. Nalle Puh som var inne när jag var liten är nu i princip bortglömd, troligtvis kommer hello kitty gǻ samma öde till mötes. När jag jobbade på dagis förra våren fick jag rita många hello kittys, ibland kan jag fortfarande komma på mig själv med att sitta och rita denna kattfan. Till och med min mor som varken är galen i rosa eller kattmänniska är smygförtjust. Själv känner jag en sorts hatkärlek till kattodjuret och hela fenomenet, men ibland gör hon även mig lite svag. Som när jag ägnar en hel kväll åt hennes ära, eller som nu när jag inser att jag har lektion och sitter här.

2 kommentarer:

  1. hon är ju bara så sööt, jag kan inte motstå odjuret trots att jag är rejält vuxen. Men det är en intressant frågeställning, vad gör Hello Kitty så populär ... Fint collage :-)

    SvaraRadera