onsdag 29 december 2010

Gästkollage av syster



Dessa har Elina gjort ikväll. Snygga och schizofrena. Elina, jag, Sara och John har haft collagestudio vid köksbordet. Det blir alltid rätt kaosartat efteråt men det är så värt det.

Erica; Jaha Elina, vad inspireras du av?
Elina; Ingenting.
Erica; Ok, men vad tänkte du på när du gjorde dem då?
Elina; Jag tänkte så lite som möjligt, jag hade ett vitt ark framför mig och så blev det som det blev. Försök inte lägga orden i min mun nu Erica.
Erica; Men blev du nöjd med resultatet?
Elina; Jag kände att jag fick flow.
Erica; Ok. Kan du namnge dem?
Elina; Den med noter heter isåfall Fugan, och den andra Flugan.
Erica; Varför gjorde du inte ett renodlat kollage?
Elina; Jag vill inte beblanda mig med något kollageande. Jag har min egen stil och kalla det vad du vill. Inga frågor på det, tack. Inga fler heller för den delen.

Tack för intervjun, Elina!

2 kommentarer:

  1. Hårda bud i intervjusvaren får jag säga ;)

    SvaraRadera
  2. haha verkligen! inte lätt att få ut någon info där.

    SvaraRadera