fredag 22 januari 2010

Curious circus


Oj, fredag igen. Igårkväll fyllde jag min nuvarande kollagebok till sista sidan, boken består nu av 20 st kollage. Det mörka fotot till vänster tog jag under en fotokurs när jag och en kompis deltog i Kulturkarnevalen i ett fotolabb för flera år sedan. Fotot är bara halvt och dessutom ett negativ. Kursen gick ut på att vi skulle laga egna kameror av en skokartong. Vi färgade insidan svart, gjorde ett litet hål ovanpå, satte dit foliepapper och fixade en "lins" med hjälp av en nål. Det var inte helt lätt. Sen fick man vänta i typ femton minuter eller längre medan kameran/lådan stod någonstans på marken, haha, kallt var det också. Det låter kanske konstigt men det funkade ju och var sjukt kul. Sen framkallade vi våra foton själva i mörkerrum, och fick ju då både mörka negativ och ljusa positiv. Texten i mitten kommer från mitt everyday-te, ifall någon undrar. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar